2014 Voorjaarsrit

DBS On The Road Again

On The Road Again luidde de slogan op het DBS forum wat de opmaat was tot de eerste toertocht in het (jubileum)jaar 2014.
Op zondag 6 april jl verzamelden zich een dertigtal motorscooter liefhebbers bij Hotel Hengelo om deel te nemen
aan de tocht die zou gaan door het Twentse land en een stukje Duitsland.

De route van de Voorjaarsrit

Sommigen hadden de avond ervoor al gekozen om hierheen te komen, een klein hotel, een B&B en zelfs (gezien de tent achterop de motor)
 een camping. Het weer was ideaal om een tochtje te kunnen maken en we hadden er allemaal zin in. Opvallend veel nieuwe gezichten die de
moeite hadden genomen om eens sfeer te proeven en het allemaal een keer mee te maken. Ook Sossa was voor het eerst mee met DBS
met een beest van een GP800 (met dito uitlaat). Ook veel MP3 rijders waarvan er tenmiste één overweegt na het zien van al dat “geweld”
toch ook het A-rijbewijs te willen halen. Ook de inmiddels binnengekomen merchandise in de vorm van de nieuwe caps vond gretig aftrek.
 Het was weer een bont en gemêleerd gezelschap, ook de inmiddels op “gewone” motoren overgestapte leden voelen zich nog steeds welkom,
wat dat betreft doen we niet zo moeilijk.

Verzamelen op de parkeerplaats bij Hotel Hengelo

Rond de klok van 11:00 vertrokken we, onder leiding van Martin die de route uitgezet had, richting Delden, vervolgens via Bentelo en
Hengevelde richting Haaksbergen. Van daar via Rekken de grens over via plaatsjes als Ammeloe en Lünten naar de koffiestop bij
restaurant Haamühle in Ahaus-Alstätte. We konden lekker buiten zitten en de bediening was vlot zodat we binnen de kortste keren aan
de Kaffee mit Kuchen zaten; ja, Bitte mit Sahne al snap ik nog steeds niet waarom onze oosterburen deze zonder suiker gebruiken. Inmiddels
had ik gelegenheid om even te “plaudern” met Reiner und Gaby die voor het eerst meereden. Reiner had zijn grijze Silverwing een tijdje geleden
met kuipschade gekocht en besloten om deze schade met een afwijkende kleur zelf te herstellen.
 Het resultaat was een verrassende combinatie van blauw en grijs welke natuurlijk niet in de Honda folder stond.

Ook informeerde Guido nog even of het tempo dat we aanhielden goed was, bekend is dat de mensen die achteraan rijden even iets sneller
moeten om te kunnen blijven volgen. Overigens is dat nooit een probleem want je raakt de groep niet zomaar kwijt en meestal rijdt iemand
achteraan die de route ook kent en ervoor zorgt dat alles goed bij elkaar blijft.

Daarnaast kon iedereen, zoals gebruikelijk, de route downloaden en in zijn of haar navigatietoestel inladen. Daarna ging het weer verder richting
Alstätte om vervolgens via een diversiteit aan Landstrassen weer in Nederland aan te komen. De lunch was gepland in De Lutte maar omdat
we wat vroeger waren (het tempo zat er blijkbaar toch goed in) besloot Martin om, nadat we op een parkeerplaats de gebruikelijke groepsfoto
hadden gemaakt, de route nog wat uit te breiden. Helaas begon het op dat moment net even te regenen maar dat mocht de pret niet drukken.

Tegen twee uur waren we weer terug in De Lutte waar we bij eetcafé Plexat (inderdaad: plaats genoeg) van de lunch konden genieten. Vanwege
de grootte van de groep was het niet mogelijk om binnen te eten maar op het terras hadden we een fraai zicht op de geparkeerde Tupperware.

Het terras bij eetcafé Plexat in De Lutte

En de parkeerplaats

We lieten het ons goed smaken en rond de klok van drie uur vertrokken we weer richting Hengelo waar het startpunt tevens het
eindpunt van de tocht was. Nadat Guido iedereen die deze dag mogelijk had gemaakt had bedankt (zelfs nog een paar woordjes Duits)
gingen we allemaal voldaan naar huis. Dit was de eerste rit van vele die dit jaar nog zullen volgen, de eerstvolgende is de Lenterit
op 10 mei in de omgeving van Nieuwegein en met de Pinksteren gaan we weer een meerdaagse rit in de Eifel rijden.

Wil je het ook een keer meemaken, geef je dan op via het forum en beleef een leuk dagje uit met gelijkgestemden.